Cronica: Days Of No Light Festival @ Irish & Music Pub

Home $ Articole $ Cronica: Days Of No Light Festival @ Irish & Music Pub

by | Sep 29, 2010 | Articole

Days Of No Light Festival – 1

Aseară am avut onoarea de a participa la unul din cele mai speciale evenimente ale acestei perioade tomnatice din Cluj-Napoca. De ce special? Pentru că a adunat patru (a cincea, Khuda, nu a mai reușit să ajungă din cauza unei probleme pe care le-au avut mașina cu care trebuiau să vină) trupe din sfera muzicii catalogată ca fiind mai „ciudată”. Am avut un melanj impresionant de genuri la acest eveniment, și fiecare trupă a sunat memorabil în felul ei.

Deși pe afiș a fost trecută ca oră de începere 19:30, trupa care se ocupa de deschiderea evenimentului a început să presteze live doar pe la ora 20:20. Primii veniți au fost cei de la Metavoid, o trupa destul de tânără dar care prestează un doom combinat cu foarte multe elemente de post-rock și muzică psihedelică. Au avut un sound bun, interesant, singurele probleme deranjante în mod vizibil fiind vocea ridicată la un volum mult prea mare față de restul instrumentelor. Au prestat un show corect, fără prea multe pretenții. Deși, muzical vorbind, sunt niște instrumentiști foarte buni, le lipsește acel ceva care să te uimească, însă faptul că încearcă să cânte un gen destul de nepopularizat pe la noi și aflat în fundul undergroundului extrem îî ridică peste multe trupe.

Următorii pe lista au fost constănțenii de la White Walls. Ei au fost surpiza serii, cel puțin pentru mine, și încă o mână de oameni. Ei s-au format pe nucleul fostului Protest Urban (una din primele trupe de deathcore românești) și prestează un metal experimental cu foarte multe accente de jazz și metalcore. M-au lăsat masca. Nu am mai văzut până acum o trupă româneasca cu un sound atât de bun! Simțeam zidul de sunet cum trecea prin mine și m-am speriat. Nu am crezut vreodata că e posibil așa ceva la noi! Uite că se poate! Deși nu au o vechime considerabilă, pot spune ,cu mâna pe inimă, că sunt cea mai buna trupă live din țărișoara noastră.

Chiar înainte de East Of The Wall au fost nemții de la Radare. Contrar aparențelor (destul de înselătoare) au fost ceva extrem de special! Rar mi-a fost dat să văd o trupă care să semene atat de bine cu Converge, tăticii mathcore-ului. Chiar dacă au cântat doar doua piese (fiecare piesă avea cam 15 minute), am perceput totul ca fiind un întreg. Sunetul extrem de închegat, condimentat oleacă cu prezența unei tube, m-a făcut să mă entuziasmez și să remarc un simplu: genial! Mai multe cuvinte sunt de prisos.

Headlinerii serii au fost americanii de la East Of The Wall. Ei sunt o trupă extraordinar de faină, elementele de stoner , experimental și psihedelic se îmbină perfect cu rădacinile metalice ale trupei. Concertul a fost unul scurt datorită orei la care se termină evenimentele de obicei în Irish&Music Pub, însă fiecare secundă din el a fost magnifică. Prestația impecabilă, sunentul puternic, compoziția bună și mișcarea scenică au făcut din show-ul acestei trupe un ceva ce rar ți-e dat să pe vezi pe meleagurile clujene. Recomand tuturor amatorilor de muzică(experimentală și nu numai) să asculte piesele puse pe myspace-ul trupei pentru că merită! Cei aproximativ o sută de plătitori au savurat fiecare moment la modul maxim.

Felicitări lui Paul și brigadei BHCB pentru faptul că păstrează mișcarea vie, chiar dacă publicul s-a diminuat simțitor pe la noi prin urbe. Asemenea evenimente, rare cum sunt ele, reușesc să îndrepte publicul spre partea mai underground a muzicii underground și totodata ridică de nivelul de cultură
într-un oraș avid de așa ceva.

Andrei Coste

Abonează-te la newsletter ❤️