Interviu: Floex (CZ)

Interviu: Floex

Ce înseamnă muzica pentru tine?
E un lucru pe care îl fac cu mare entuziasm și mă simt foarte norocos că îmi pot petrece viața făcând acest lucru. În același timp încerc să fiu conștient de faptul că sunt lucruri și mai importante! Să nu mi-o luați în nume de rău, dar nu îmi place când cineva spune, de pildă, că muzica e cel mai important lucru din viață. Cred că din punctul de vedere al stării tale sufletești e periculos și nu îți ajută în vreun fel muzica.

Filosofia mea e că cred cu tărie că e important să nu fii legat sau dependent de nimic anume. Ci să fii capabil să faci lucrurile cu lejeritate. Cu muzica e ca în cazul unei fete, ca într-o relație. Petreci momente incredibile cu ea, iar alteori extrem de dramatice, când lucrurile nu ajung să funcționeze cum ți-ai dori. Eu unul încerc să construiesc o relație bună cu ea. Trebuie să am grijă de ea și să investesc în ea tot ceea ce pot eu oferi mai bun, exact cum aș face-o cu partenerul de viață.

Ce îți definește procesul compunerii muzicii tale?
La început încerc să fiu spontan, să nu gândesc. Eventual îmi permit să urmăresc o anumită intenție. Cea mai mare parte a muzicii de pe ultimul album am realizat-o din simple lini schițate din pian și clarinet. Când această etapă a experimentării se sfârșește și simt că există ceva acolo, încerc să îmi imaginez ce ar mai putea fi făcut, ce fel de univer pot construi în jurul ideii inițiale. E, deci, timpul pentru producție, aranjamente noi etc.. Sigur că nu e singura regulă de lucru sau felul în care compun constant muzică, dar e preferata mea și cea mai des utilizată.

Ultimul tău album, “Zorya”, pare să fi izvorât dintr-un concept unitar și coerent. Ai avut cumva o anumită idee încă de la început în legătură cu modul în care ar trebui să sune sau a fost vorba de câteva piese mai degrabă izolate care cumva au dus la un album?
De fapt, n-am avut un concept în gând încă de la început, a apărut, pur și simplu. Acest album e foarte hotărât direcționat pentru că în el se concentrează o perioadă lungă de timp. Era foarte important să descopăr cum să așez piesele laolaltă. Cumva a devenit totul clar după ce am terminat jumătate din album. E construit, în mare, în jurul imaginației personale, există de multe ori povești în spatele pieselor. Am ales tema metamorfozei nocturne a zeiței slave Zorya chiar la final. Pentru mine, exprima perfect starea generală a albumului, care consider că e oarecum vesperal, melancolic, visător, adânc.

Numește 3 albume care ți-au schimbat viața / felul în care vezi muzica.
E chiar greu să aleg doar trei, sunt probabil mult mai multe astfel de albume. Black Dog / Spanners – de-a lungul acestui album am învățat că muzica electronică nu trebuie să fie simplistă și repetitivă. Steve Reich / Three Movements – pentru nivelul de abstract și de emoție pe care reușește să le atingă, ba chiar în același timp. Este cu siguranță unul dintre cei mai importanți compozitori ai celei de-a doua jumătăți a secolului XX. Apparat / Duplex – pentru legătura extrem de puternică pe care o face între două lucruri opuse – tehnologia cutting edge pe care o folosește în muzica sa, pe de o parte, și calități ce țin de o tradiție a muzicii, precum muzicalitate, emoție, natura acustică a sunetelor, pe de altă parte. De asemenea, pentru anumite detalii muzicale care amintesc de Reich, e chiar incredibil să observi cum Reich a anticipat anumite teme din muzica electronică.

Ce ți se pare entuziasmant la muzica zilelor noastre?
E chiar frumos să vezi cum muzica electronică devine din ce în ce mai organică, mai naturală și mai spontană. Și, de asemenea, e cool cum întreaga muzică se democratizează tot mai mult, la nivelul producției. O persoană talentată poate să cucerească lumea cu un calculator ieftin cu câteva software-uri și pluginuri.

Numește 3 trupe din Cehia pe care ar trebui să le ascultăm acum.
Fiordmoss – Ink Bitten, Dikolson – Bear Is Sleeping Now, Iva Bitova – Inferno.

Cum ar începe concertul perfect, după tine?
Oh, chiar cred că cele mai importante lucruri sunt concentrarea și conexiunea în ambele direcții – de la muzicieni la public și invers -, o atmosferă caldă și o sonorizare bună. Dacă toate acestea sunt ok, totul va fi grozav!

Dacă muzica ta ar fi folosită într-un documentar, despre ce ar fi acesta?
Poate ceva despre adâncimile oceanului?

Primul lucru care îți vine în cap vizavi de România.
Munți, natură dezlănțuită.

Cu Floex ne intalnim vineri, 12 oct, la Fabrica de Pensule. Detalii si un concurs unde puteti castiga ultimul album gasiti aici.

Floex: site / facebook

Comentarii:

Sus
x

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale. Detalii aici.

Accept Refuz