Cum a fost la ClujLife Community Conference #4 (II)

Astăzi continuăm seria articolelor în care vă povestim pe scurt ce am învățat și cum ne-am distrat la ClujLife Community Conference. Știți voi, pentru cei care din motive bine întemeiate au fost absenți și nici măcar o liniuță de semnal n-au avut ca să tragă cu ochiul la Instastory-urile noastre, să prindă măcar o frântură de discuție. Aici puteți citi despre prima secțiune a conferinței, Local Heroes, iar astăzi continuăm cu cea de festivaluri. Nu aș vrea să-mi aleg momente preferate din timpul evenimentului, speakeri sau topicuri, dar dacă aș fi amenințată cu ceva de genul – ”Secțiunea preferată la CCC sau viața”, clar aș alege-o pe cea de festivaluri.

Chiar dacă am avut emoții gândindu-mă că publicul va fi ușor adormit după pauza de masă și degustarea de bere oferite la Klausenburger, Iulia Romana Pop a alungat orice urmă de moțăială dintre cei prezenți. Cu o atitudine relaxată și vorbind cu mare drag despre ce îi place să facă (i-am auzit pe unii spunând că Romana ar fi Regina Vorbitului în Public), ea ne-a povestit despre activările brandurilor, dată fiind experiența pe care o are ca BTL Manager la Vitrina Advertising, și a completat partea introductivă, de teorie, cu exemple concrete. Mai exact, moduri în care diverse branduri (Banca Transilvania, Mega Image) și-au făcut simțită prezența în cadrul festivalurilor precum Electric Castel, TIFF și Jazz in the Park, acestea fiind doar câteva exemple, desigur. Și pentru că în viața primești mai tot timpul ce-ți dorești, a venit și o întrebare despre trendurile anului 2018 în materie de activări. Răspunsul? Destul de simplu: VR, accent pe experiență și relaxare. Take notes!

A venit rândul lui Constantin Covaliu, aka Luș, care ne-a destăinuit din primele minute la microfon că pe lângă faptul că pasiunea lui, mâncarea, a condus la crearea unei chestii foarte tari – Street Food Festival, i-a adus și 10 kg în plus. El ne-a prezentat festivalul de la momentul apariției ideii, mai exact atunci când l-a întâlnit pe Chef Foa, cum s-a dezvoltat în primul an, dar și evoluția rapidă pe care a cunoscut-o evenimentul, astfel că în 2017 au ajuns în 10 orașe din România, cumulând un total de 14 evenimente pe parcursul celor 12 luni. Doar la Cluj-Napoca au avut peste 90.000 de participanți, 85 de vendori și 5 event-uri. În 2018 ajung și în Galați și Baia Mare, stați cu ochii pe date. Publicul l-a întâmpinat pe Luș cu multe întrebări, astfel încât s-a discutat despre diferențele dintre SFF și festivalurile din afară, concurența apărută pe piață, felul în care au fost primiți în diverse orașe, prețurile din cadrul festivalurilor și oho, cred că au continuat și în pauză curiozitățile.

Nicu Ungureanu a venit hotărât să ne vorbească despre cum pot festivalurile să ajute un brand local, referindu-se direct la prăjitoria Olivo și Marty. Din punctul lui de vedere, evenimentele de asemenea amploare, cum sunt festivalurile, vin la pachet cu două oportunități imense pentru branduri: tot felul de oameni noi în oraș, pe care îi poți impresiona prin ce oferi și posibilitatea de a fi aproape de comunitatea ta, chiar acolo, în mijlocul distracției. El ne-a prezentat primele standuri cu care Marty și prăjitoria Olivo au pășit în cadrul festivalurilor, cum au evoluat ca aspect de-a lungul timpului, greșelile pe care le-au făcut, dar și cum au reușit să le repare și să exceleze, să se adapteze și să vină cu produse gândite special pentru festivaluri ca Electric Castle și Jazz in the Park, să devină nr. 1 în vânzări. Cel mai bun ambasador în cadrul unui festival rămâne ambalajul, ne-a zis Nicu, pentru că degeaba ai standul decorat și cu aur, în condițiile în care evenimentul se desfășoară pe câteva hectare, iar mulți nu vor ajunge la tine niciodată. Întrebările au fost numeroase, cu siguranță am mai dezbate și acum dacă ar fi după noi.

Înainte ca Nely să preia cuvântul am avut parte de o surpriză dulce oferită de cei la HipMenu și Donuterie, astfel încât toată lumea și-a putut comanda prin intermediul aplicației gogoașa preferată, iar cele peste 50 de cutii pline de bunătăți au ajuns atât de repede încât nici n-am apucat să ne întrebăm: ”Mai vine comanda aia?”

Un festival complex trebuie să stimuleze toate simțurile, să reunească toate formele de artă existente, căci doar așa poate fi creată experiența completă a unui festivalier, iar asta am aflat-o de la Nely Borza. Tot ea ne-a spus că atunci când ne gândim la User Experience, un aspect vital este factorul definitoriu pentru acel eveniment, așa cum pentru Untold, de exemplu, este interacțiunea, iar pentru Street Food Festival este ambianța, acestea fiind cele două festivaluri clujene aflate în responsabilitatea. Portofoliul lui Nely nu se oprește însă aici, pentru că nu putem uita de Toamna Orădeana, pe care a transformat-o într-un eveniment cu totul deosebit adăugându-i tocmai elementul lipsă – accentul pe experiența participanților.

Dacă a ratat cineva live-ul cu băieții de la KOMITI, facem aici un mic rezumat, căci ne-au spus multe lucruri despre fotografia de festival, care nu merită să se piardă. Fiind doar trei membri ai echipei pe scenă, și-au împărțit de acasă speech-urile și au abordat 3 mari subiecte: ce faci înainte de festival, în timpul și după în ceea ce privește fotografia? Pe scurt, Marius Mariș ne-a zis așa: îți găsești un fotograf potrivit cu stilul evenimentului tău, îți faci o structură clară din punct de vedere a programului, faci un brief (!), organizezi echipa de fotografi. Simplu ca bună ziua, dar ”foarte cuprinzător”. Mai apoi, Vlad Cupșa, despre ce faci în timpul festivalului, a menționat următoarele: să comunici, să oferi acces (nimănui nu-i place să facă poze cocoțat în copac), să postezi conținut live (nu live pe Facebook sau Instagram s-a referit, ci cât mai repede să fie postat conținut – fotografii profesioniste înainte să apară cele făcute cu telefonul), să asigurați protocol și să controlați ce anume generați. A venit într-un final și rândul lui Vizi, care ne-a povestit în timpul rămas de acțiunile post-festival: cereți fotografiile de care aveți nevoie urgent (pentru comunicate de presă, de exemplu), găsiți alternative pentru watermark-uri, care sunt cam de anii 2002, alcătuiți un album foto reprezentativ pe Facebook și dați feedback fotografilor. Ne-a plăcut de ei.

Ok, i s-a mai făcut cuiva pielea de găină când a pornit Dorin primul video creat pentru Electric Castle, back in 2013? Manager video la Electric Castle de 5 ani de zile, Dorin Marcu nu a intenționat nicio secundă să cucerească publicul folosind prea multe cuvinte, așa că a ieșit în față și a arătat ce știe el să facă mai bine – video-uri! A fost o călătorie plină de emoții down the memory lane, pentru că ne-a purtat într-un tur impresionant al felului în care au evoluat materialele video Electric Castle de-a lungul timpului, cum s-au luptat cu ploaia și vântul și au ieșit victorioși și cât de mult contează să ai o echipă de nota 11 lângă tine. A știut că nu are nicio șansă să părăsească scena fără ca publicul să-l întrebe de prezent și viitor, așa că ne-a vorbit despre campania de teasing pe care o realizează în prezent prin videoclipuri, dar și despre cum își propun să abordeze video festivalul în lunile ce urmează. Spoiler alert: cică a trecut vremea aftermovie-urilor. Dorin, jos pălăria pentru tot ce-ai făcut până în prezent!

Secțiunea aceasta s-a încheiat cu simpaticul Mircea Bravo, pe numele lui real Popa, dacă vă sună mai cunoscut așa, dar nu cred, care a trecut de la ipostaza de băiat pus pe șotii la cea de om serios și ne-a prezentat cât se poate de concis cine e el, ce face, și ce ne-a venit nouă să-l invităm la CCC. El zice că cifrele îl recomandă, așa că a venit pregătit: are 888 917 urmăritori, în 2017 video-urile lui au adunat 182 599 000 de vizualizări, cu o medie de 2 121 000 vizualizări, iar peste 200 de clipuri au devenit virale. Ne-a povestit de ce rămâne în online și nu își face propria lui emisiune (simplu, pentru că se uită mai multă lume la el decât la Antena 1, și ne-a dovedit asta cu statistici), despre cât de mult îl ajută feedback-ul celor care îl urmăresc și cum treaba asta l-a determinat chiar să descopere un fel de ”rețeta succesului”: the hooking point. Conceptul se referă la faptul că în primele 10 secunde de video trebuie să oferi ceva care să prindă audiența, să-și dorească să vizioneze clipul în continuare. A colaborat cu branduri mari, iar în rândul festivalurilor menționăm Untold, și nu se oprește cu siguranță aici. Are o echipă faină în spate, e plin de idei și pus pe fapte mari.

Stați pe aproape, astăzi postăm și ultima parte a seriei ”Cum a fost la CCC.”

 

Comentarii:

Sus
x

Această pagină web folosește cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența de navigare și a asigura funcționalițăți adiționale. Detalii aici.

Accept Refuz